شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چه شد لباسشویی های نوزاد یا مینی واش به یکباره این همه در بازار طرفدار پیدا کردند؟     
شاید اگر بخواهیم به مهمترین دغدغه های مادران در بدو تولد فرزندانشان اشاره کنیم بی شک شستشوی لباس ها،ملحفه ها و زیرانداز نوزاد، در صدر این جدول قرار می گیرد. این وضع به مراتب برای مادران شاغل به مراتب دشوار تر و آزاردهنده تر خواهد بود         
با این تفاسیر دقیقا به همین دلیل است که در سال های اخیر تعداد زیادی از کمپانی های تولید لوازم خانگی و بالاخص ماشین لباسشویی با توجه به نیاز بازار به تولید مینی واش روی آورده اند
گرچه مینی واش را در بازار با نامهای دیگر از قبیل کهنه شور، کهنه شوی، لباسشویی کودک و یا لباسشویی نوزاد نیز می شناسند.

 

در نگاهی اجمالی از مزایای کاربردی مینی واش می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کوتاه بودن مدت زمان شستشو

  • جابجایی آسان

  • وزن سبک

  • عدم نیاز به نصب

  • مناسب برای لباس های ظریف و نازک

گرچه بسیاری از افراد در وهله اول ممکن است بر این باور باشند که با وجود ماشین لباسشویی در منزل، خرید مینی واش چیزی جز خرج اضافه برای کاربر نمی باشد. اگر شما نیز به چنین ادعایی اعتقاد دارید، خواندن این مطلب نظر به شما پیشنهاد می کنیم.

ضرورت شستشوی جداگانه لباس کودک

پزشکان  توصیه می کنند برای شستشوی لباس نوزاد از ملایم ترین محصولات استفاده شود و از نرم کننده و محصولاتی که حاوی رنگ و عطر هستند و به طور معمول در شستشوی لباس های روزانه از آنها استفاده می کنیم به شدت پرهیز شود. چرا که در غیر این صورت باید منتظر نشانه هایی مانند جوش، خشکی و پوسته پوسته شدن یا برآمدگی های قرمز روی پوست نوزادتان باشید. به همین دلیل است که توصیه میشود لباس های نوزاد را جدا از لباس دیگر افراد خانواده بشویید اما از طرفی این را هم باید در نظر بگیریم که لباس نوزاد را باید در اولین فرصت بشوییم چون با ماندن آلودگی روی لباس نوزاد، شستن و پاک کردن لکه ها سخت تر می شود.      
خب حالا که نه می توانیم لباس های کودکمان را با لباس های بزرگسالان بشوییم و نه میتوانیم آنقدر صبر کنیم که آن همه لباس کودک جمع بشود تا جداگانه داخل لباسشویی بشوییم، چاره چیست؟
آیا بهتر نیست یک دستگاه کوچک و کاربردی مخصوص این کار داشته باشیم؟

مینی واش؛ ارزان اما کاربردی،!

بی شک قیمت کالا از مهمترین فاکتور هایی است که قبل از خرید به آن می اندیشیم. اما در مورد مینی واش جای نگرانی وجود ندارد. رنج قیمت این دستگاه بسته به نوع، قابلیت ها و ظرفیتش دارد . که با اندکی تحقیق و گشت و گذار در بازار میتوانید مناسب ترین قیمت ممکن برای انتخابتان را پیدا کنید. البته در میانلباسشویی های نیمه اتوماتیک یا همان لباسشویی دوقلو ، پایین ترین ظرفیت ممکن را نیز میتوان جز گزینه های مورد بررسی قرار داد. چرا که سازو کاری مشابه با مینی واش دارند.

 

از میان انواع مختلف مینی واش کدام بهتر است؟

البته همانطور که لباسشویی ها انواع گوناگون دارند، مینی واش ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و دسته بندی متنوعی دارند.

دسته اول که ساده ترین آنها هستند دارای یک ورودی آب به صورت دستی هستند. خشک کن ندارند و توانایی شستن لباس های شما تا ۱۵ دقیقه را دارند . این دسته ارزان ترین گروه در مینی واش ها هستند
دسته دوم دوقلو ها هستند که بعضا دو شیر برقی هم دارند تا آب گیری به صورت اتومات انجام گیرد. این گروه دارای دو موتور مجز برای شستشو و خشک کن هستند. از این  رو پس از شستشو می بایست لباس ها را از مخزن شستشو در آورده و داخل مخزن خشک کن بریزید.          
این گروه درست همانند لباسشویی های نیمه اتومات که بین ظرفیت ۶ تا ۱۰ کیلواند، عمل می کنند. با این تفاوت که ظرفیت کمتری.(تا ۴٫۵ کیلو گرم) دارند.

دسته سوم اما پیشرفته ترین گروه هستند که تمام اتومات نام دارند. این مینی واش ها همان لباسشویی های اتومات درب از بالا هستند با ظرفیت و ابعاد کوچکتر. چندین برنامه شستشو و همچنین خشک کن دارند. تمامی مراحل، اتوماتیک و بدون دخالت دست صورت می کیرد. این مدل ها کامل ترین و البته گران ترین ها در نوع خود هستند  
حال با توجه به بودجه و نیاز خود می بایست انتخاب کنید که کدام گروه مناسب شماست.

http://www.generaltechnic.ir/