چطور از فرصت روزمان بیشترین بهره را ببریم؟

 

·      تاحد ممکن انجام کارها را خودکار کنید :

مهم‌ترین استراتژیِ ما در این مرحله خودکارکردن کارها تاحدممکن است. هر کاری از جمله پرداخت صورت‌حساب یا پرداخت قبوض را می‌توان براساس برنامه‌ زمانی خاصی انجام داد. بنابراین اگر به‌دنبال این هستید که هنگام انجام کارهای منزل، صرفه‌جویی بیشتری در زمان بکنید، اولین چیزی که باید از خود بپرسید، این است که چه کارهایی را می‌توان به‌طور خودکار پیش برد.


با ذخیره کردن وقت می توانید زمان بیشتری را با خانواده خود بگذرانید 


·         کارها را دسته‌ بندی کنید : 

کارها را به چند بخش تقسیم کنید و هر بخش از روز را به انجام یکی از آنها اختصاص دهید، مثلاً پخت‌و‌پز یا انجام امور مالی از جمله کارهای مهمی محسوب می‌شوند که باید در اولویت قرار بگیرند. می‌توانید کارهای منزل را در تقویم خود به‌صورت اختصاصی وارد کنید و در هر بخش از روز یا هفته به انجام آنها بپردازید. نظافت، جزء آن مواردی است که همواره باید در لیست باشد.

 


مادرانی که شاغل هستند می توانند با استفاده از مینی واش زمان خود را مدیریت کنند

·        

چند منظوره کار کنید و از وقت آزاد خود برای اتمام کارها استفاده کنید : 

یکی از مهم‌ترین راه‌های زندگی بهتر، استفاده‌ بهینه از تک‌تک دقایق زندگی است. به‌عنوان‌مثال می‌توانید وقتی برای تهیه‌ چای در آشپزخانه منتظرید، آشپرخانه را تمیز کنید یا لباس‌های موجود در رخت‌کن را حین کارکردن در ماشین لباسشویی، بیندازید. در بخش شستشوی لباسها، برای ذخیره کردن مقدار بیشتری از وقتتان می‌توانید از مینی‌واش‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک استفاده کنید. شرکت جنرال تکنیک با تولید مینی‌واش‌های مدرن و به صرفه توانسته است به خانم‌های کدبانو در امر نظافت و شستشوی لباس‌ها کمک بسیار زیادی انجام دهد. چرا که مینی‌واش‌ها به شما کمک می‌کنند تا روزانه و در کمترین زمان ممکن لباس‌های کثیف را شستشو کنید.



از آنجایی که شستن لباسها بعنوان یک کار روزمره محسوب میشود می توان فرزندان را نیز در شستشوی لباسها سهیم کرد 

·   از دیگران کمک بگیرید : 

اگر واقعاً در مضیقه‌ زمانی قرار دارید، می‌توان انجام برخی کارها را به دیگران سپرد. که البته بستگی به سلیقه و ذائقه خانم خانه دارد که کار کردن دیگران را چقدر قبول دارد؟! برنامه‌ زمانی انجام کارهای خانه، با توجه ‌به شرایط و محیط، برای هر فردی متفاوت است.

با ایجاد تقویمی برای کارهای خانه، می‌توانید کارها را به‌مرور در طول هفته انجام دهید. به‌عنوان‌مثال اگر روزی ده دقیقه به نظافت آشپزخانه اختصاص دهید، بهتر از اختصاص ساعت‌ها وقت برای تمیزکردن آشپرخانه در انتهای هفته است. همچنین از یادآورها برای یادآوری انجام کارها استفاده می‌کنیم، چراکه اجرای برنامه‌های زمانی همواره نیاز به پایش دارد. اگر حین نظافت خانه و آشپزخانه، دستمال‌های کثیف شده و لباس‌های کثیفی که از اتاقها جمع‌آوری شده را بلافاصله در مینی‌واش ریخته و شستشو کنید در انتهای هفته دغدغه‌ای بابت این مورد نخواهید داشت. مزیت استفاده از ماشین های لباسشویی مینی‌واش نسبت به ماشین‌های اتوماتیک این است که دیگر نیازی نیست لباس‌ها را در طول هفته جمع کنید تا ظرفیت ماشین را تکمیل کنید.

www.generaltechnic.ir