۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

لباس هایتان را سالم نگه دارید


لباس هایتان را سالم نگه دارید

تنها داشتن لباس مهم نیست و نگهداری درست از آن نیز بسیار مهم است به طوری که در صورت درست نگهداری نکردن از لباس ممکن است خیلی زود از بین برود. همچنین در بعضی شرایط ممکن است شما را به دردسر نیز بیاندازند از همین رو باید در نگهداری آن ها دقت لازم را داشته باشید.       

 

·   اولین نکته در مورد لباس ها این است که آنها را به اندازه سایزتان تهیه کنید. چرا که اگر سایز لباس مناسب نباشد نه تنها ظاهری زیبا ندارد بلکه دچار آسیب هایی نیز می شود. برای مثال لباس های تنگ برای افراد چاق مساوی است با از بین رفتن دکمه‌های لباس و حتی پاره شدن لباس.

·    در مورد محل نگهداری لباس هایتان نیز توجه داشته باشید که نباید در جای نمدار و یا خیلی مرطوب نگهداری شوند. این فضاها به بافتهای لباس آسیب وارد می کنند و تار و پودهای آن را از بین می برد.

·  اگر لباس ها را در کمد قرار می دهید، می توانید از کاورهای پلاستیکی برای تمیز نگه داشتن آنها و همچنین مرتب ماندن حالت اتویشان استفاده کنید. این پلاستیکها نمی‌گذارند تا لباسها از حالت اصلی خود خارج شوند.

·  در کنار نگهداری از لباسها، شست و شوی درست آنها نیز بسیار مهم است. چرا که یک شست و شوی درست می تواند سالها لباس را سالم نگه دارد. در این میان نقش ماشینهای لباسشویی را در سالم نگهداشتن لباسها نباید فراموش کرد. طبق تحقیقات پژوهشگران درخصوص ارتباط و نقش نوع ماشین لباسشویی و تمیز کنندگی آن حاکی از آن است که ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک گاهاً باعث انتشار باکتری ها و میکروبها می‌شوند.  همچنین نوع شستشو و مواد شوینده ای که در ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک به کار می‌رود نیز در سالم نگهداشتن لباس بعد از هر بار شستشو موثر است.

·  اولین اشتباهی که مردم پس از قرار دادن لباس‌هایشان درون ماشین لباسشویی انجام می‌دهند؛ این است که از مقدار زیادی شوینده استفاده می‌کنند. وقتی مواد شوینده بیش از مقدار لازم استفاده شود، مواد اضافی آن درون واشرهای ماشین لباسشویی جا خوش می‌کنند و در دراز مدت ممکن است به آن آسیب برساند.

 

آلن فلدمن که خود صاحب یک خشک‌شویی در ویرجینیای آمریکا است می‌گوید: «اولین اشتباهی که مردم پس از قرار دادن لباس‌هایشان درون ماشین لباسشویی انجام می‌دهند؛ این است که از مقدار زیادی شوینده استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌شود که چرخه شستشو در ماشین لباس شویی، دچار اشکال شود و جرم اضافی حاصل از شوینده‌ها روی لباس باقی بماند و عملاً لباس‌ها نمای بسیار زشتی به خود بگیرند. علاوه بر این موارد وقتی مواد شوینده بیش از مقدار لازم استفاده شود، مواد اضافی آن درون واشرهای ماشین لباسشویی جا خوش می‌کنند و در دراز مدت ممکن است به آن آسیب برساند.» وی در ادامه می‌گوید:«امروز شوینده‌ها به حدی قوی و کارآمد هستند که نیازی به استفاده بیش از حد از آن‌ها نیست. سعی کنید پیش از استفاده از انواع شوینده‌های خشک و تر دستوالعمل‌هایشان را مطالعه کنید تا با مقدار مصرف آن‌ها بیشتر آشنا شوید. این کار علاوه بر اینکه به نفع لباس‌ها و ماشین‌تان است همچنین باعث می‌شود در دراز مدت پس انداز خوبی داشته باشید، یادتان نرود هر چقدر مواد شوینده کمتری مصرف کنید، در نتیجه هزینه کمتری را متحمل خواهید شد.» 

·   زمان و درجه شستشوی لباس‌ها در لباسشویی‌ های اتوماتیک بسیار محدود است. لذا کاربر ناچار به انتخاب یکی از گزینه‌های روی صفحه دیجیتال ماشین لباسشویی اتوماتیک است. این امر باعث می‌شود که لباس‌ها در کوتاه مدت آسیب دیده و دیگر قابل استفاده نباشند. اما پیشنهاد نگارنده به خوانندگان استفاده از ماشین لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک است. چرا که تنظیمات دستی دارد و میزان مصرف آب و مواد شوینده در اختیار کاربر است. شرکت صدرآراکس قشم با کمک فن آوری روز دنیا و متخصصان این امر  موفق به ساخت و تولید ماشین لباسشویی های نیمه اتوماتیک شده است که  قدرت تمیز کنندگی بالایی دارد و برای شتسشوی لباسها نیازی به استفاده از پوردهای لباسشویی با آنزیم بالا و برندهای گران قیمت نیست. این مینی واش‌ها با پودرهای دستی و مایع های لباسشویی هم سازگار هستند.

·   میزان پودر و همچنین مقدار درستی نرم کننده نیز از جمله موارد بسیار مهم در حفظ سلامت لباس است و شما باید به آنها دقت داشته باشید تا لباس شما دچار آسیب خاصی نشود چرا که برخی از لباس ها به پودرهای متفاوت واکنش نشان می دهند.

·    لباس ها را حداکثر تا 48 ساعت بعد از شست و شو اتو بکشید. بیش از این زمان می تواند باعث شود تا الیاف لباس شکل خاصی را به خود بپذیرند و دیگر بازگرداندن آنها به حالت اولیه بسیار سخت است. مزیت دیگری که مینی وا‌ش‌های تولیدی شرکت صدر آراکس قشم دارد این است که با تعبیه یک مخزن خشک کن کمک بسیار مهمی به خانمهای خانه‌دار در خشک کردن لباسها و در نتیجه راحت تر  اتو شدن لباسها انجام می‌دهد.     

 

·   گاهی اوقات برخی از بخش های لباس مانند سر آستین ها و یا یقه به علت آلودگی زیاد به درستی پاک نمی‌شوند برای پاک کردن این بخش ها بهتر است به صورت دستی و با پودرهای با کیفیت و پاک کننده ها اقدام کنید.

·   همیشه به توصیه های ایمنی که در مورد شست و شو بر روی لباس نوشته شده است، دقت داشته باشید. گاهی اوقات نکات خاصی در آنها آمده است که ممکن است شما از آن با خبر نباشید و به اشتباه با لباس برخورد کنید.


  لباس های رنگی و سفید را با هم در ماشین لباسشویی قرار ندهید، چرا که ممکن است برخی از لباس‌های رنگی مقداری از رنگشان را خارج کنند و باقی لباس‌ها نیز از بین می روند.

شستشوی لباس‌های ظریف و گران‌بها با ماشین لباسشویی هرگز!!

·    باید دقت کنید که از شستن برخی لباس‌های تزئینی که دارای پولک‌ یا دیگر تزئینات فلزی هستند و همچنین لباس‌های خیلی گران‌بها و ظریف در ماشین لباسشویی خودداری کنید. اگر به شستن این گونه لباس‌ها اصرار دارید، سعی کنید آن‌ها را درون کیسه‌های تمیز قرار دهید و پس از بستن، آن‌ها را درون ماشین لباسشویی قرار دهید. در حد امکان این کار را نکنید، چرا که آویزهای این گونه لباس‌ها ممکن است به جداره داخلی و رزین‌های آب بندی ماشین لباسشویی آسیب جدی وارد کنند. در ضمن لباس‌های ظریف ممکن است، پس از شستشو در ماشین لباسشویی لطافت و یا کارایی اولیه خود را از دست بدهند.

·  دو راه برای شستن لباسهای ظریف و گرانبها داریم: 

1-یک راه شستن این لباس‌ها با استفاده از دست است. چرا که می‌توانید دقت بیشتری برای شستن آنها اعمال کنید و ترجیحاً مکان‌هایی از لباس را که بیشتر از سایر نقاط، کثیف شده را به راحتی تمیز کنید.

2- دومین روش برای شستن لباسهای مذکور استفاده از ماشین‌های لباسشویی مینی واش است. چرا که میزان آب و مواد شوینده با توجه به نوع و ظرافت لباس قابل کنترل و برنامه ریزی است. از آنجایی که این لباسها برای مواقع خاص تهیه می‌شوند لذا در صورتی که کثیف شوند بهتر است بلافاصله لکه برطرف شود تا کمترین آسیب را به لباس وارد کند. بنابراین با کمک مینی واش می‌توانید براحتی حتی یک عدد لباس را با مقدار مناسب آب و مواد شوینده در مینی واش ریخته و در اولین فرصت نگرانی خود را در خصوص لباس‌تان برطرف کنید.

مینی وا‌ش‌های تولیدی شرکت صدر آراکس قشم بهترین گزینه هستند. که با خیال راحت لباستان را داخل مینی واش ریخته و از پاک شدن لکه لباستان مطمئن باشید.

نکته پایانی

با پیشرفت علم ماشین‌های لباسشویی در بازار ارئه شده‌اند که با استفاده از موبایل روشن می شوند و حتی شما می‌توانید برخی تنظیمات را به وسیله موبایل انجام دهید. اما یادتان باشد چک و بررسی کردن و شیوه انتخاب لباس در حال حاضر بر عهده شما است. از این رو هر چقدرعلم پیشرفت کند، ممکن است کار ما راحت‌تر شود. اما این کار دلیلی نمی‌شود که ما استفاده درست از وسایل ماشینی و غیر ماشینی را یاد نگیریم.


http://www.generaltechnic.ir/

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
General Technic جنرال تکنیک

مزیت ماشین لباسشویی سطلی (مینی واش) نسبت به اتوماتیک

راندمان انرژی ماشین لباسشویی

مزیت ماشین لباسشویی سطلی (مینی واش) نسبت به اتوماتیک

 

نوع طراحی چه تاثیری بر راندمان انرژی ماشین لباسشویی دارد؟

در سال‌های اخیر انقلابی در طراحی ماشین لباسشویی‌ها به وجود آمده است که ناشی از تقاضا برای افزایش راندمان انرژی ماشین لباسشویی و سازگاری وسایل خانگی با محیط زیست است.

کار ماشین لباسشویی حرکت دادن لباس‌ها در آب و شوینده در دیگی بزرگ است!

 پس سازندگان ماشین لباسشویی چطور طراحی دستگاه‌ها و راندمان انرژی را با هم برای تمیز کردن لباس‌ها هماهنگ می‌کنند؟

چطور پروسه جدا کردن کثیفی‌ها از پارچه که بعد از سالها به یک روش استاندارد تبدیل شده است را تغییر داده‌اند؟

در واقع جواب این سوال ایجاد تحول در روش‌های پایه شستشوی لباس نیست، بلکه فقط در همان روش‌های معمول تمیز کردن لباس، اصلاحاتی جهت کاهش مصرف آب و انرژی ایجاد شده است.

لباسشویی‌های سنتی دارای دو دیگ بودند، دیگ داخلی که لباس‌ها درون آن قرار گرفته و آب از طریق سوراخ‌هایی که در دیگ موجود بود، خارج می‌شد و دیگ خارجی که آب را نگه می‌داشت تا زمانی که سیکل آبکشی و تخلیه شروع شود. آلودگی‌های جدا شده توسط شوینده در آب معلق می‌ماند تا همراه با آن تخلیه شوند.

 یک ماشین لباسشویی سنتی 5 تا 7 کیلوگرم بار را به همراه مقدار کافی آب برای غوطه ور شدن لباس‌ها در آن، می‌چرخانداین لباسشویی‌ها بعد از اتمام سیکل آبکشی آب بیشتری در لباس‌ها باقی می‌گذاردند که باعث می‌شد خشک کن انرژی بیشتری برای خشک کردن آنها صرف کند. به این دلیل که لباس‌ها کاملاً در آب شناور می‌شدند (حداقل در بیشتر پروسه شستشو) ماشین لباسشویی‌های سنتی آب بسیار زیادی مصرف می‌کردند.

 

ماشین لباسشویی‌های اتوماتیک و راندمان انرژی

ماشین لباسشویی اتوماتیک تفاوت‌هایی کلیدی با ماشین لباسشویی سطلی (مینی واش) دارند. در طول پروسه شستشو نیازی بسیار کمتری به آب دارد. البته کاهش مصرف آب تنها مزیت آنها نیست. نصف مصرف آب به معنی نصف مصرف برق برای گرم کردن آن، چرخاندن آن و تخلیه آن است. ماشین لباسشویی‌های سطلی همچنین ظرفیت بیشتری برای شستن بارهای حجیم‌تر دارند. ماشین لباسشویی اتوماتیک تا 9 کیلوگرم ظرفیت دارد. این به معنی شستن لباس‌های بیشتر با مصرف آب و انرژی بسیار کمتر است.


ماشین لباسشویی‌های مینی واش و راندمان انرژی

در سال‌های اخیر لباسشویی‌های مینی‌واش پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی داشته‌اند. لباسشویی‌های مینی‌واش از سیستم‌های بدون تسمه (دایرکت درایو) تا دستگاه‌هایی که آب بسیار کمتری مصرف می‌کنند، در سازمان راندمان انرژی هر روز توجه بیشتری به خود جلب می‌نمایند.

اگر به داخل یک ماشین لباسشویی مینی‌واش نسل جدید نگاه کنید، خواهید دید که دیگر یک میله مرکزی همزن در آن وجود ندارد. البته هنوز مکانیزم تمیز کردن لباس‌ها، چرخاندن و چلاندن آن‌هاست؛ اما برای این کار آب کمتری مصرف می‌شود. بسیاری از مدل‌ها از اسپری کردن آب با فشار برای خیساندن و تمیز کردن لباس‌ها استفاده می کنند که این سیستم در کاهش مصرف آب تاثیر زیادی دارد زیرا نیازی نیست درام از آب پر شود.

 لباسشویی‌های مینی‌واش که راندمان بالایی دارند، در سیکل آبکشی لباس‌ها را با سرعت بالا می‌چرخانند و نسبت به ماشین لباسشویی‌ها قدیمی آب بیشتری از لباس‌ها تخلیه می‌کنند. ظرفیت آنها نیز بیشتر شده و از 5-7 کیلوگرم به 9 کیلوگرم رسیده است؛ که این مسئله باعث برابری آنها با ماشین لباسشویی‌های اتوماتیک در این مورد شده است.

لباسشویی‌های مینی‌واش جدید، در مورد بهینه بودن مصرف انرژی، قدرت گشتاور، مصرف کمتر آب و اغلب قیمت پایین‌تر ادعای برتری دارند. این دستگاه‌ها گزینه‌ها و امکانات مختلفی دارند تا کاربران با روش‌های دلخواه لباس‌هایشان را بشویند. برای مثال اگر پرده‌های آشپزخانه نیازی نیست که 10 دقیقه شسته شوند، می‌توان تنظیمات را بر روی 5 دقیقه گذاشت. این انعطاف در برنامه‌های شستشو، به مصرف کمتر آب و انرژی نیز کمک می‌کند.

لباسشویی‌های مینی‌واش نسل جدید، در مورد طراحی و راندمان مصرف انرژی برتری قابل توجهی نسبت به ماشین لباسشویی‌های قدیمی کسب کرده‌اند. به همین دلیل است که قانون بازگشت و سرمایه‌گذاری مجدد در سال 2009 بودجه ای به اندازه 300 میلیون دلار برای برنامه تخفیف برچسب ستاره انرژی که توسط ایالات متحده آمریکا اجرا شده بود، اختصاص داد. این تخفیف‌ها باعث می‌شد استفاده کنندگان از لوازم خانگی پر مصرف از جمله ماشین لباسشویی، دستگاه‌های خود را کنار گذاشته و مدل های جدید که دارای برچسب ستاره انرژی بودند و با محیط زیست سازگاری بیشتری داشتند را خریداری کنند.

 

http://www.generaltechnic.ir/

 

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
General Technic جنرال تکنیک

"مینی واش جنرال تکنیک" عاملی موثر برای جلوگیری از انتشار باکتریها

"مینی واش جنرال تکنیک" عاملی موثر برای جلوگیری از انتشار باکتریها

 

شاید تصور اینکه ماشین لباس‌شویی اتوماتیک باعث بروز بیماری‌های آلرژیک یا پوستی بشود، برایتان دشوار باشد. اما حقیقت این است که برخی میکروب‌ها و قارچ‌ها که در اثر استفاده نادرست از ماشین لباس‌شویی، درون آن تولید و تکثیر می‌شوند، قادرند سلامت افرادی که پوستهای حساس دارند و یا کودکان و نوزادان ما را به خطر بیندازند.

 

 

 

در این مقاله، سعی داریم معضلات استفاده از ماشین لباس‌شویی اتوماتیک را برای شستشوی لباسهای کودکان که ممکن است باعث به خطر انداختن سلامتی شان شود همچنین لزوم استفاده از مینی واش برای شستشوی جداگانه لباس کودکان را متذکر شویم.

 

 


 

محفظه داخلی ماشین های لباسشویی اتوماتیک مکانی برای انتشار باکتری هاست

به گفته دانشمندان، مخلوط کردن لباسهای خانگی با لباسهایی که در محیط بیرون از خانه می‌پوشیم یکی از اصلی‌ترین منابع انتشار میکروب در فضاهای بسته و مرطوب‌، ماشینهای لباسشویی اتوماتیک هستند. از طرف دیگر، ممکن است آلودگی بیش از حد البسه دیگر به لباسهای خانگی و لباسهای کودکان سرایت کند و موجب تحریک پوستی یا حتی عفونت دستگاه های داخلی بدن شوند. برای پیشگیری از ماندگاری میکروب‌ها در ماشین‌لباس‌شویی و یا مینی‌واش، دانشمندان توصیه می‌کنند پس از هر سه یا چهار بار استفاده، یک دور آن را به صورت خالی از لباس با ریختن مواد ضدعفونی‌کننده، روشن کنند.

راه حل دیگری که می‌توان پیشنهاد کرد آن است که برای شستن لباسهای زیر و لباس نوزادان یک دستگاه مینی‌واش جداگانه داشته باشیم تا لباس کودکانمان را که پوستهای ظریف و آسیب پذیری دارند، به صورت بهداشتی و دور از لباسهایی که بیرون از منزل و محیطهای آلوده می‌پوشیم جداگانه شستشو کنیم.


 

شرکت " جنرال تکنیک" با همت پژوهشگران خود به تکنولوژی های متناسبی با زیست بومی کشور و کاملاً منطبق با استانداردهای سلامت جهانی دست پیدا کرده است و شما را در امر سلامت کودکان دلبندتان یاری می‌کند.

http://www.generaltechnic.ir/


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
General Technic جنرال تکنیک

چطور از فرصت روزمان بیشترین بهره را ببریم؟

چطور از فرصت روزمان بیشترین بهره را ببریم؟

 

·      تاحد ممکن انجام کارها را خودکار کنید :

مهم‌ترین استراتژیِ ما در این مرحله خودکارکردن کارها تاحدممکن است. هر کاری از جمله پرداخت صورت‌حساب یا پرداخت قبوض را می‌توان براساس برنامه‌ زمانی خاصی انجام داد. بنابراین اگر به‌دنبال این هستید که هنگام انجام کارهای منزل، صرفه‌جویی بیشتری در زمان بکنید، اولین چیزی که باید از خود بپرسید، این است که چه کارهایی را می‌توان به‌طور خودکار پیش برد.


با ذخیره کردن وقت می توانید زمان بیشتری را با خانواده خود بگذرانید 


·         کارها را دسته‌ بندی کنید : 

کارها را به چند بخش تقسیم کنید و هر بخش از روز را به انجام یکی از آنها اختصاص دهید، مثلاً پخت‌و‌پز یا انجام امور مالی از جمله کارهای مهمی محسوب می‌شوند که باید در اولویت قرار بگیرند. می‌توانید کارهای منزل را در تقویم خود به‌صورت اختصاصی وارد کنید و در هر بخش از روز یا هفته به انجام آنها بپردازید. نظافت، جزء آن مواردی است که همواره باید در لیست باشد.

 


مادرانی که شاغل هستند می توانند با استفاده از مینی واش زمان خود را مدیریت کنند

·        

چند منظوره کار کنید و از وقت آزاد خود برای اتمام کارها استفاده کنید : 

یکی از مهم‌ترین راه‌های زندگی بهتر، استفاده‌ بهینه از تک‌تک دقایق زندگی است. به‌عنوان‌مثال می‌توانید وقتی برای تهیه‌ چای در آشپزخانه منتظرید، آشپرخانه را تمیز کنید یا لباس‌های موجود در رخت‌کن را حین کارکردن در ماشین لباسشویی، بیندازید. در بخش شستشوی لباسها، برای ذخیره کردن مقدار بیشتری از وقتتان می‌توانید از مینی‌واش‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک استفاده کنید. شرکت جنرال تکنیک با تولید مینی‌واش‌های مدرن و به صرفه توانسته است به خانم‌های کدبانو در امر نظافت و شستشوی لباس‌ها کمک بسیار زیادی انجام دهد. چرا که مینی‌واش‌ها به شما کمک می‌کنند تا روزانه و در کمترین زمان ممکن لباس‌های کثیف را شستشو کنید.



از آنجایی که شستن لباسها بعنوان یک کار روزمره محسوب میشود می توان فرزندان را نیز در شستشوی لباسها سهیم کرد 

·   از دیگران کمک بگیرید : 

اگر واقعاً در مضیقه‌ زمانی قرار دارید، می‌توان انجام برخی کارها را به دیگران سپرد. که البته بستگی به سلیقه و ذائقه خانم خانه دارد که کار کردن دیگران را چقدر قبول دارد؟! برنامه‌ زمانی انجام کارهای خانه، با توجه ‌به شرایط و محیط، برای هر فردی متفاوت است.

با ایجاد تقویمی برای کارهای خانه، می‌توانید کارها را به‌مرور در طول هفته انجام دهید. به‌عنوان‌مثال اگر روزی ده دقیقه به نظافت آشپزخانه اختصاص دهید، بهتر از اختصاص ساعت‌ها وقت برای تمیزکردن آشپرخانه در انتهای هفته است. همچنین از یادآورها برای یادآوری انجام کارها استفاده می‌کنیم، چراکه اجرای برنامه‌های زمانی همواره نیاز به پایش دارد. اگر حین نظافت خانه و آشپزخانه، دستمال‌های کثیف شده و لباس‌های کثیفی که از اتاقها جمع‌آوری شده را بلافاصله در مینی‌واش ریخته و شستشو کنید در انتهای هفته دغدغه‌ای بابت این مورد نخواهید داشت. مزیت استفاده از ماشین های لباسشویی مینی‌واش نسبت به ماشین‌های اتوماتیک این است که دیگر نیازی نیست لباس‌ها را در طول هفته جمع کنید تا ظرفیت ماشین را تکمیل کنید.

www.generaltechnic.ir 

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
General Technic جنرال تکنیک